경쟁력을 갖춘 글로벌 전문 경영인 발굴! 유망학과 개설
마케팅 Marketing management
Marketing management 는 회사 및 기타 조직에서 마케팅의 역할과 중요성을 검토하는 4년 과정이다. 마케팅 계획/전략, 마케팅 연구, 시장 세분화, 소매, 광고, 가격 책정, 인터넷 마케팅 등과 같은 주제를 다룬다. 본 코스는 특히 비즈니스 조직에서 그리고 우리 사회 전반에서 마케팅의 역할에 대한 더 나은 이해와 이해를 발전시키는 데 도움이 될 것이다.
Marketing management is a four-year course that examines the role and importance of marketing in the firm and other organizations. It covers topics such as marketing plans/strategies, marketing research, market segmentation, retailing, advertising, pricing, internet marketing, etc. This course will help you to develop a better appreciation and understanding of the role of marketing in a business organization specifically and in our society at large.
4년 = 총 167학점(4 Years = Total of 167 Units)
1st year = 46 Units 1학년 = 46학점 |
2nd year = 46 Units 2학년 = 46학점 |
3rd year = 42 Units 3학년 = 42학점 |
4th year = 33 Units 4학년 = 33학점 |
경영 관리학과 Operation Management
운영관리 (Operation Management)는 운영 관리의 개념, 원칙, 문제 및 실천요강을 소개하는 4년 과정이다. 강조는 상품 생산과 서비스 중단 조직 모두에서 효과적인 운영을 위한 관리 프로세스에 관한 것이다. 주제는 운영 전략, 프로세스 설계, 용량 계획, 시설 위치 및 설계, 예측, 생산 스케줄링, 재고 관리, 품질 보증 및 프로젝트 관리를 포함한다. 주제는 조직의 운영의 시스템 모델을 사용하여 통합된다. 본 과정은 운영 관리의 개념, 원칙, 문제 및 실천요강에 대한 학생들의 이해를 향상시키는 것을 목표로 한다.
Operation Management is a four-year course that introduces the concepts, principles, problems, and practices of operations management. Emphasis is on managerial processes for effective operations in both goods-producing and service-rending organization. Topics include operations strategy, process design, capacity planning, facilities location and design, forecasting, production scheduling, inventory control, quality assurance, and project management. The topics are integrated using a system model of the operations of an organization. This course aims to improve students understanding of the concepts, principles, problems, and practices of operation management.
4년 = 총 167개 단위 (4 Years = Total of 167 Units)
1st year = 46 Units 1학년 = 46학점 |
2nd year = 46 Units 2학년 = 46학점 |
3rd year = 42 Units 3학년 = 42학점 |
4th year = 33 Units 4학년 = 33학점 |
금융경영학과 Financial Management
4년 과정의 재무관리는 회계와 재무분야에서 이루어지며, 이는 학생들이 기업이 재무적 의사결정을 이용하여 어떻게 재무목표를 달성하는지를 이해하는 데 도움이 된다. 그것은 또한 자본 예산, 자본 구조, 그리고 일하는 자본 관리와 관련된 의사결정을 개선함으로써 기업들이 가치를 극대화할 수 있도록 돕는 데 사용될 수 있는 금융 도구와 기법을 설명할 것이다. 이 과정에서는 다국적 재무 관리, 리스크 관리, 인수 및 인수 등 여러 관련 주제를 다룰 것이다.
Financial Management this four-year course is in the area of accounting and finance, it help the student understand how firms meet their financial objectives utilizing financial decision-making. It will also explain financial tools and techniques, which can be used to help firms maximize value by improving decisions relating to capital budgeting, capital structure, and working capital management. This course will deal with a number of related topics, including multinational financial management, risk management, mergers and acquisitions.
4년 = 총 167학점 (4 Years = Total of 167 Units)
1st year = 46 Units 1년차 = 46학점 |
2nd year = 46 Units 2년차 = 46학점 |
3rd year = 42 Units 3년차 = 42학점 |
4th year = 33 Units 4년차 = 33학점 |
인재개발경영학과 Human Resource Development Management
휴먼자원개발관리(Human Resource Development Management)는 4년제 과정으로, 고용과 관련된 문제를 사업관리에 통합한다. 이 프로그램은 학생들에게 인력 조직, 직무 분석, 채용, 보상, 인사 교육, 법률 조항 및 기타 노동 관련 지식과 능력을 제공한다. 또한 고용의 원칙과 이론, 인사 훈련과 기술 개발, 기타 조직 내 인력 관리 시스템 또는 절차와 같은 주제를 다룬다.
Human Resource Development Management is a four-year course that incorporates employment-related issues with business management. The program provides students with knowledge and abilities in workforce organization, job analysis, recruitment, compensation, personnel training, legal provisions, and other labor concerns. It also covers topics such as principles and theories of employment, personnel training and skills development and other systems or procedures in managing people in an organization.
4년 = 총 167학점 (4 Years = Total of 167 Units)
1st year = 46 Units 1학년 = 46학점 |
2nd year = 46 Units 2학년 = 46학점 |
3rd year = 42 Units 3학년 = 42학점 |
4th year = 33 Units 4학년 = 33학점 |
비즈니스 경제학과 Business Economics
Business Economics 는 학생들이 주요 경제 이론, 원칙 및 모델에 대한 이해를 갖도록 하는 4년 과정의 학위 과정이다. 그것은 은행, 투자, 개발 계획 및 사업 프로세스에 관한 구체적인 주제를 다룬다. 그것은 학생들에게 금융 시장이 어떻게 작동하는지, 제품이 어떻게 제조되는지, 그리고 재화와 자원의 적절한 분배를 더 폭넓게 이해할 수 있게 해준다.
Business Economics is a four-year degree program that equips students with an understanding of key economic theories, principles, and models. It tackles specific topics on banking, investment, development planning, and business processes. It gives students a wider understanding of how financial markets work, how products are manufactured and the proper distribution of goods and resources.
4년 = 총 164개 단위(4 Years = Total of 164 Units)
1st year = 43 Units 1학년 = 43학점 |
2nd year = 46 Units 2학년 = 46학점 |
3rd year = 42 Units 3학년 = 42학점 |
4th year = 33 Units 4학년 = 33학점 |
호텔/레스토랑 경영학과 2-YEAR Hotel and Restaurant Management(HRM)
2년제 Hotel and Restaurant Management(HRM)는 게스트 만족 절차, 하우스키핑 기법 및 위생 절차에 대한 지식과 기술을 제공하는 과정이다. 고객 니즈를 파악하고, 예약, 호텔 정비, 관리절차, 불만처리 등에 있어 유능하고 능률적인 졸업생을 배출하는 것을 목표로 한다.
2-YEAR Hotel and Restaurant Management(HRM) is a course that provides knowledge and skills in guest-satisfying procedures, housekeeping techniques and sanitation procedures. It aims to produce graduates who are competent and efficient in understanding the guest needs, making reservations, hotel maintenance and control procedures as well as in complaint handling.
2학년 = 총 77 학점 2 Years = Total of 77 Units
1st year = 43 Units 1학년 = 43학점 |
2nd year = 34 Units 2학년 = 34학점 |